PRETPLATA
Pretplata za časopis BB Informator iznosi:
- Pojedinačno slanje 400,00 + pdv
- Za 6 meseci 2000,00 + pdv
- Za 12 meseci 4000,00 + pdv
U okviru pretplate na časopis BB Informator apoteka ima pravo i na sledeće usluge:
- Besplatno prezentovanje apoteke, adresa, telefon i posebne usluge na sajtu www.bbsoft.rs/infocentar.
- Prikaz lagera apoteke namenjen pacijetima koji traže lek.
- Besplatno objavljivanje malih oglasa u časopisu.
- Prisustvovanje stručnim skupovima u hotelu Hyatt Regency Beograd, u organizaciji BB Soft –a za sve članove kolektiva apoteke koja je pretplatnik.
- Apoteke pretplatnici BB INFORMATORA mogu, pod povoljnim uslovima, obezbediti svojim pacijentima besplatan primerak časopisa APOTEKA plaćanjem samo troškova slanja Post Expressom.
- Prijavom na Mailing listu, apoteke pretplatnici redovno će dobijati aktuelne vesti i informacije značajne za rad apoteke, edukacije, obaveštenja o promeni cene lekova, pojavi novih proizvoda na tržištu, obaveštenje o Dopunama i izmenama „Žutog" Registra lekova.
313. INFORMATOR, jun 2021
Prelistajte novi broj:
https://view.publitas.com/apoteka/informator-313/page/1
Priča o kukolju
Razmišljajući
o čemu pisati u ovom uvodniku, i pored dosta zanimljivih i aktuelnih tema,
nekako sam se stalno vraćala na jedno lično iskustvo kao pacijenta u apoteci.
Nedavno sam u jednu apoteku došla da podignem lek koji je pedijatar propisao
mojoj kćerki i da kupim još nekoliko suplemenata i lekova. Ta apoteka mi je u
tom trenutku bila najbliža, a važi i za dobro snabdevenu apoteku pa mi je bilo
zgodno tu da dođem. Ispred apoteke stoji osoba u belom mantilu (nisam sigurna
da li je u pitanju farmaceut) puši ispred ulaznih vrata. Kad sam ušla vidim da
u apoteci nema nikog. Osoba ispred baca cigaretu, gleda nešto na mobilnom telefonu
i ulazi. Predam knjižicu, kažem zašto sam došla. ’Koleginici’ treba dosta
vremena da otvori recept, nešto ne ide kako treba na računaru i na kraju kaže
nema tog leka već neko vreme. Pitam da li ima neka zamena, ona ne kaže ništa
samo skupi usta i odmahne glavom. Okrene se prema polici sa lekovima gde je
spustila mobilni telefon i nešto gleda, odgovara na neke poruke. Ja onda malo
bolje pogledam „koleginicu", mantil raskopčan, nekako deluje sve neuredno, kao
da je nabacila neku malu belu košuljicu kratkih rukava preko odeće, nigde identifikacione
kartice. Zamolim za kapi za nos, ona se okrene i dva minuta gleda u policu i ne
može da nađe lek, pogledam, kažem da je na polici iznad gde gleda, a ona se
nasmeje i donese kapi za nos. Zamolim i za neke kapi za oči i pitam koje bi
preporučila za tu problematiku, ona kaže možete koje hoćete sve su dobre. Iza
mene čeka jedna gospođa i već se nervira jer i ona primećuje problem. Nakon
jedva pronađenog jednog suplementa i ne pronađenog drugog, još dva puta gledanja
u telefon i jedva otkucanog računa, „koleginica" nastavlja sa pomenutom
gospođom a ja izlazim u šoku. Ne mogu da budem potpuno sigurna, ali imala sam
utisak kao da su iz te apoteke svi otišli i ostavili čistačicu da ’pričuva
radnju’.
Mnogo sam
nakon toga razmišljala o tome koliko je zaista važno da svako od nas bude
svestan svojih postupaka, da razmisli o posledicama i šteti koju čini. Šteta je
nekad mnogo veća i utiče na druge više nego što se u prvom trenutku čini. Sa
takvim ponašanjem i nesnalaženjem koje je pokazala ova nazovimo je koleginica,
kvari trud desetine drugih farmaceuta koji zaista uče i trude se da pomognu
pacijentima svojim znanjem. Farmaceuti u zdravstvenom sistemu predstavljaju
jedan tim i previše kukolja pokvariće sve ukupan rezultat. Ne čudi onda
percepcija nekih da farmaceuti samo prodaju lekove i ne znaju mnogo. Iako
problema ima u samoj organizaciji zdravstvenog sistemu i sigurno da je dosta
problema povezano sa celokupnim okruženjem u kome živimo, ipak za neke probleme
smo i sami krivi.
Ako želimo
da govorimo o uvođenju i naplaćivanju farmaceutskih usluga, o vakcinaciji u
apotekama, reviziji terapije, savetovanju pacijenata, onda nestručnost,
neznanje i neprofesionalnost u radu ne smemo tolerisati.
Glavna i odgovorna urednica