PRETPLATA
Pretplata za časopis BB Informator iznosi:
- Pojedinačno slanje 400,00 + pdv
- Za 6 meseci 2000,00 + pdv
- Za 12 meseci 4000,00 + pdv
U okviru pretplate na časopis BB Informator apoteka ima pravo i na sledeće usluge:
- Besplatno prezentovanje apoteke, adresa, telefon i posebne usluge na sajtu www.bbsoft.rs/infocentar.
- Prikaz lagera apoteke namenjen pacijetima koji traže lek.
- Besplatno objavljivanje malih oglasa u časopisu.
- Prisustvovanje stručnim skupovima u hotelu Hyatt Regency Beograd, u organizaciji BB Soft –a za sve članove kolektiva apoteke koja je pretplatnik.
- Apoteke pretplatnici BB INFORMATORA mogu, pod povoljnim uslovima, obezbediti svojim pacijentima besplatan primerak časopisa APOTEKA plaćanjem samo troškova slanja Post Expressom.
- Prijavom na Mailing listu, apoteke pretplatnici redovno će dobijati aktuelne vesti i informacije značajne za rad apoteke, edukacije, obaveštenja o promeni cene lekova, pojavi novih proizvoda na tržištu, obaveštenje o Dopunama i izmenama „Žutog" Registra lekova.
291. avgust 2019.
https://view.publitas.com/apoteka/informator-291/
Koliko košta loša
zdravstvena pismenost
Nedavno su u Srbiji
predstavljeni rezultati istraživanja o životu pacijenata posle preživljenog
srčanog udara, koje je sprovelo Udruženje građana za borbu protiv srčanog udara
"Moja druga šansa” uz podršku Udruženja koronarnih jedinica Srbije. Više o rezultatima
ovog istraživanja možete pročitati u tekstu „Život nije loto" na stanicama koje
slede, a meni je posebnu pažnju čitajući rezultate istraživanja privukao
podatak da preko polovine ispitanika zna gde i kada treba da ode na prvu
kontrolu nakon preživljenog infarkta, ali je zabrinjavajuća činjenica da većini
njih nije bila najjasnija otpusna lista, odnosno da nisu dobro razumeli šta sve
od terapije treba da uzimaju, kao i da su u početku uzimali terapiju i
pridržavali se saveta lekara, ali s vremenom je njihova disciplina opadala, pa
posle godinu dana od infarkta znatno neredovnije piju lekove.
Ovaj deo pomenutog
istraživanja potpuno jasno ukazuje da su informacije o lekovima koje su
pravilno prenete i interpretirane od strane pacijenata ključne za pravilnu i
bezbednu upotrebu lekova i utiču na dugotrajan uspeh terapije. Ograničena i
loša zdravstvena pismenost predstavlja nevidljivu prepreku pružanju zdravstvene
zaštite koja ostavlja duboke posledice na zdravlje pacijenata. Niska
zdravstvena pismenost pacijenta dovodi se u vezu sa lošijim ukupnim
zdravstvenim stanjem, većom verovatnoćom rehospitalizacije i smrtnosti i
povećanjem zdravstvenih troškova.
U savremenom zdravstvenom
sistemu pacijenti su prepoznati kao aktivni učesnici u komunikaciji, a
farmaceuti bi tu trebalo da imaju značajnu ulogu u edukaciji pacijenata i
razvoju zdravstvene pismenosti baš zbog jedinstvene pozicije I dostupnosti
farmaceutskih usluga. Iako je možda većini sve ovo već poznato i već više puta
rečeno, na osnovu pomenutog istraživanja jasno je da ima još mnogo posla i da
usavršavanje pružanja usluga na nivou apoteke je proces koji se mora stalno
preispitivati i dopunjavati novim idejama kako pacijentu što jednostavnije
objasniti zašto, kako i kada koristi određenu terapiju. Ovo stavlja nove
izazove pred farmaceute da procene svoje komunikacione veštine, nauče nove tehnike
i prilagode svoju uslugu zahtevima pacijenata i, ne manje važno, da pokažu
onima koji donose odluke u zdravstvu koliko farmaceutska usluga štedi novca i
vremena celom sistemu
Glavna i odgovorna
urednica
Estela Gaković
Ranisavljević