pretplata
Molimo sačekajte...
PRETPLATA
Pretplata za časopis BB Informator iznosi:
- Pojedinačno slanje 400,00 + pdv
- Za 6 meseci 2000,00 + pdv
- Za 12 meseci 4000,00 + pdv
U okviru pretplate na časopis BB Informator apoteka ima pravo i na sledeće usluge:
- Besplatno prezentovanje apoteke, adresa, telefon i posebne usluge na sajtu www.bbsoft.rs/infocentar.
- Prikaz lagera apoteke namenjen pacijetima koji traže lek.
- Besplatno objavljivanje malih oglasa u časopisu.
- Prisustvovanje stručnim skupovima u hotelu Hyatt Regency Beograd, u organizaciji BB Soft –a za sve članove kolektiva apoteke koja je pretplatnik.
- Apoteke pretplatnici BB INFORMATORA mogu, pod povoljnim uslovima, obezbediti svojim pacijentima besplatan primerak časopisa APOTEKA plaćanjem samo troškova slanja Post Expressom.
- Prijavom na Mailing listu, apoteke pretplatnici redovno će dobijati aktuelne vesti i informacije značajne za rad apoteke, edukacije, obaveštenja o promeni cene lekova, pojavi novih proizvoda na tržištu, obaveštenje o Dopunama i izmenama „Žutog" Registra lekova.
256. - septembar 2016.
Utopija
Da li možete da zamislite sledeću situaciju u Srbiji? Svi farmaceuti, pogotovo iz primarne zdravstvene zaštite, odnosno apoteka, okupljeni su u okviru jednog udruženja i složno se zalažu za interese farmaceutske profesije. To udruženje pokrene edukativnu kampanju o racionalnoj upotrebi lekova, obezbedi materijal (flajere, napravi internet stranicu sa tom tematikom,video spot itd.) i sve apoteke, sve apoteke (namerno napisano dva puta) podrže kampanju. Sagledavajući trenutno stanje farmaceutske prakse u Srbiji ova ideja mi zvuči potpuno utopijski.
U apotekarskom sektoru u Srbiji čini se da su svi toliko zaokupljeni sopstvenim problemima pa sve počinje da se posmatra samo kroz prizmu jedne apoteke ili jednog lanca apoteka. Tako smo u poslednjih 20ak godina imali genezu suprotstavljenih interesa između apoteka u privatnom vlasništvu i onih čiji je osnivač država, a problem se dalje produbljivao razvojem takozvanih lanaca apoteka u privatnom vlasništvu (domaćem ili inostranom).
Stiče se utisak da danas skoro svaka apoteka u Srbiji ima konflikt interesa sa drugom apotekom. Kao da su u jednom momentu svi zaboravili da smo pre svega farmaceuti, apotekari, koleginice i kolege i da nam je primarno da pomognemo u postizanju dobrog zdravlju pacijenta i da bi svi trebalo da radimo na očuvanje integriteta farmaceutske profesije.
Da je priča s početka moguća svedoči primer Portugalskog farmaceutskog društva koje je na nedavno održanom FIP Kongresu farmacije i farmaceutskih nauka u Buenos Ajresu dobilo nagradu za najbolju kampanju u promociji zdravlja u 2016. godini za kampanju o racionalnoj upotrebi lekova („Medicines use — We are all responsible”) koja je obuhvatila marketinške materijale, internet stranicu, fejsbuk stranicu, video, koji videlo 28 miliona televizijskih gledalaca, a sve portugalske apoteke su aktivno učestvovale u kampanji. Istom prilikom, dodeljena je i nagrada za najbolji program koji je doveo do poboljšanja farmaceutske prakse
u 2016. godini koje je dobilo Farmaceutsko društvo Australije za razvoj koncepta „Health Destination Pharmacy" (Zdravstvena destinacija apoteka) čiji je cilj unapređenje poslovanja u javnim apotekama. Farmaceute, učesnike programa, redovno posećuje posebno kvalifikovan mentor iz Farmaceutskog društva
Australije koji obezbeđuje praktične savete i resurse prilagođene potrebama apoteke. Apotekama koje učestvuju u programu omogućeno je da se više fokusiraju na pružanje profesionalnih usluga baziranih na dokazima, što je dovelo do učestalijih poseta i veće lojalnosti pacijenata, kao i povećanja neto dobiti od 79 000 Australijskih dolara (52 000 EUR) po apoteci za devet meseci. Primer iz Australije potvrđuje koliko je važno omogućiti farmaceutima da svojim znanjem i kompetencijama pomognu pacijentima, a finansijska održivost posla će to da prati.Sagledavajući pozitivne primere, farmaceutska praksa u Srbiji bi trebalo što pre da pomeri fokus sa takmičenja u davanju popusta na kompetencije farmaceuta kao i da nastavi sa pozicioniranjem apoteke kao prave zdravstvene ustanove, a ne kao prodavnice lekova.
U apotekarskom sektoru u Srbiji čini se da su svi toliko zaokupljeni sopstvenim problemima pa sve počinje da se posmatra samo kroz prizmu jedne apoteke ili jednog lanca apoteka. Tako smo u poslednjih 20ak godina imali genezu suprotstavljenih interesa između apoteka u privatnom vlasništvu i onih čiji je osnivač država, a problem se dalje produbljivao razvojem takozvanih lanaca apoteka u privatnom vlasništvu (domaćem ili inostranom).
Stiče se utisak da danas skoro svaka apoteka u Srbiji ima konflikt interesa sa drugom apotekom. Kao da su u jednom momentu svi zaboravili da smo pre svega farmaceuti, apotekari, koleginice i kolege i da nam je primarno da pomognemo u postizanju dobrog zdravlju pacijenta i da bi svi trebalo da radimo na očuvanje integriteta farmaceutske profesije.
Da je priča s početka moguća svedoči primer Portugalskog farmaceutskog društva koje je na nedavno održanom FIP Kongresu farmacije i farmaceutskih nauka u Buenos Ajresu dobilo nagradu za najbolju kampanju u promociji zdravlja u 2016. godini za kampanju o racionalnoj upotrebi lekova („Medicines use — We are all responsible”) koja je obuhvatila marketinške materijale, internet stranicu, fejsbuk stranicu, video, koji videlo 28 miliona televizijskih gledalaca, a sve portugalske apoteke su aktivno učestvovale u kampanji. Istom prilikom, dodeljena je i nagrada za najbolji program koji je doveo do poboljšanja farmaceutske prakse
u 2016. godini koje je dobilo Farmaceutsko društvo Australije za razvoj koncepta „Health Destination Pharmacy" (Zdravstvena destinacija apoteka) čiji je cilj unapređenje poslovanja u javnim apotekama. Farmaceute, učesnike programa, redovno posećuje posebno kvalifikovan mentor iz Farmaceutskog društva
Australije koji obezbeđuje praktične savete i resurse prilagođene potrebama apoteke. Apotekama koje učestvuju u programu omogućeno je da se više fokusiraju na pružanje profesionalnih usluga baziranih na dokazima, što je dovelo do učestalijih poseta i veće lojalnosti pacijenata, kao i povećanja neto dobiti od 79 000 Australijskih dolara (52 000 EUR) po apoteci za devet meseci. Primer iz Australije potvrđuje koliko je važno omogućiti farmaceutima da svojim znanjem i kompetencijama pomognu pacijentima, a finansijska održivost posla će to da prati.Sagledavajući pozitivne primere, farmaceutska praksa u Srbiji bi trebalo što pre da pomeri fokus sa takmičenja u davanju popusta na kompetencije farmaceuta kao i da nastavi sa pozicioniranjem apoteke kao prave zdravstvene ustanove, a ne kao prodavnice lekova.
Glavna i odgovorna urednica
Estela Gaković Ranisavljević
Estela Gaković Ranisavljević